STAFTEA
Tímy sú do projektu prihlasované na základe úrovne jazyka podľa CEFR, nie podľa ročníka školy.
Úroveň A (A1-A2), orientačne by mala zodpovedať 1. stupňu ZŠ pri bežnej dotácii hodín 2 - 4 hod./týždeň.
Úroveň B1 by orientačne mala zodpovedať 2. stupňu ZŠ pri bežnej dotácii hodín 2 - 4 hod./týždeň.
Úroveň B2 by orientačne mala zodpovedať SŠ pri bežnej dotácii hodín 2 - 4 hod./týždeň.
Resp. ekvivalnet podľa toho, kedy sa s výučbou jazyka začalo. Napr. ak sa NJ začal učiť na druhom stupni ZŠ, tak piataci sú zaradení do úrovne A.
Úroveň jazyka podľa CEFR je uvádzaná aj na učebniciach, ktoré školy používajú na výučbu.
Štafety sa zúčastňujú trojčlenné tímy.
Jednotlivé časti Štafety riešia / vykonávajú členovia tímu jednotlivo na stanoviskách, t. J. prvý člen vykoná gramatickú úlohu, so štafetou beží k druhému členovi, ktorý vykoná úlohu zo SZ a ten po vyriešení odovdzá štafetu poslednému členovi tímu na stanovisku pre konverzáciu.
V časti Gramatika sú úlohy typu utvor negatív, otázku, krátku odpoveď, word order...
V časti Slovná zásoba sú úlohy typu: aké je množné číslo, ženský/mužský rod, vymenuj 10 druhov napr. ovocia v danom jazyku, utvor komparatív, antonymá, tvorenie slov sufixami a prefixami, anagramy, a pod. - typ úlohy závisí od úrovňovej kategórie.
V časti Konverzácia ide o živú konverzáciu na tému, ktorú si člen tímu vytiahne. Témy sa menia každý ročník a sú spoločné pre všetky jazyky. Zasielajú sa v e-pozvánke spolu s inštrukciami.
Na mieste konania sa tímy postupne zúčastnia Štafety.
Víťazmi sa stanú tímy, ktoré dosiahnu minimálne 90% správnosť riešení/odpovedí/bodov za najkratší čas.
Miseto konania pre ročník 2018: do úvahy pripadá Nitra, Trnava, Bratislava - rozdhodne sa podľa počtu prihlásených a prijatých tímovSTAFTEA
Tímy sú do projektu prihlasované na základe úrovne jazyka podľa CEFR, nie podľa ročníka školy.
Úroveň A (A1-A2), orientačne by mala zodpovedať 1. stupňu ZŠ pri bežnej dotácii hodín 2 - 4 hod./týždeň.
Úroveň B1 by orientačne mala zodpovedať 2. stupňu ZŠ pri bežnej dotácii hodín 2 - 4 hod./týždeň.
Úroveň B2 by orientačne mala zodpovedať SŠ pri bežnej dotácii hodín 2 - 4 hod./týždeň.
Resp. ekvivalnet podľa toho, kedy sa s výučbou jazyka začalo. Napr. ak sa NJ začal učiť na druhom stupni ZŠ, tak piataci sú zaradení do úrovne A.
Úroveň jazyka podľa CEFR je uvádzaná aj na učebniciach, ktoré školy používajú na výučbu.
Štafety sa zúčastňujú trojčlenné tímy.
Jednotlivé časti Štafety riešia / vykonávajú členovia tímu jednotlivo na stanoviskách, t. J. prvý člen vykoná gramatickú úlohu, so štafetou beží k druhému členovi, ktorý vykoná úlohu zo SZ a ten po vyriešení odovdzá štafetu poslednému členovi tímu na stanovisku pre konverzáciu.
V časti Gramatika sú úlohy typu utvor negatív, otázku, krátku odpoveď, word order...
V časti Slovná zásoba sú úlohy typu: aké je množné číslo, ženský/mužský rod, vymenuj 10 druhov napr. ovocia v danom jazyku, utvor komparatív, antonymá, tvorenie slov sufixami a prefixami, anagramy, a pod. - typ úlohy závisí od úrovňovej kategórie.
V časti Konverzácia ide o živú konverzáciu na tému, ktorú si člen tímu vytiahne. Témy sa menia každý ročník a sú spoločné pre všetky jazyky. Zasielajú sa v e-pozvánke spolu s inštrukciami.
Na mieste konania sa tímy postupne zúčastnia Štafety.
Víťazmi sa stanú tímy, ktoré dosiahnu minimálne 90% správnosť riešení/odpovedí/bodov za najkratší čas.
Miseto konania pre ročník 2018: do úvahy pripadá Nitra, Trnava, Bratislava - rozdhodne sa podľa počtu prihlásených a prijatých tímov
Tímy sú do projektu prihlasované na základe úrovne jazyka podľa CEFR, nie podľa ročníka školy.
Úroveň A (A1-A2), orientačne by mala zodpovedať 1. stupňu ZŠ pri bežnej dotácii hodín 2 - 4 hod./týždeň.
Úroveň B1 by orientačne mala zodpovedať 2. stupňu ZŠ pri bežnej dotácii hodín 2 - 4 hod./týždeň.
Úroveň B2 by orientačne mala zodpovedať SŠ pri bežnej dotácii hodín 2 - 4 hod./týždeň.
Resp. ekvivalent podľa toho, kedy sa s výučbou jazyka začalo. Napr. ak sa NJ začal učiť na druhom stupni ZŠ, tak piataci sú zaradení do úrovne A.
Úroveň jazyka podľa CEFR je uvádzaná aj na učebniciach, ktoré školy používajú na výučbu.
AKO TO PREBIEHA?
Štafety sa zúčastňujú trojčlenné tímy.
Jednotlivé časti Štafety riešia / vykonávajú členovia tímu jednotlivo na stanoviskách, t. J. prvý člen vykoná gramatickú úlohu, so štafetou beží k druhému členovi, ktorý vykoná úlohu zo SZ a ten po vyriešení odovdzá štafetu poslednému členovi tímu na stanovisku pre konverzáciu.
V časti Gramatika sú úlohy typu utvor negatív, otázku, krátku odpoveď, word order...
V časti Slovná zásoba sú úlohy typu: aké je množné číslo, ženský/mužský rod, vymenuj 10 druhov napr. ovocia v danom jazyku, utvor komparatív, antonymá, tvorenie slov sufixami a prefixami, anagramy, a pod. - typ úlohy závisí od úrovňovej kategórie.
V časti Konverzácia ide o živú konverzáciu na tému, ktorú si člen tímu vytiahne. Témy sa menia každý ročník a sú spoločné pre všetky jazyky. Zasielajú sa v e-pozvánke spolu s inštrukciami.
Víťazmi sa stanú tímy, ktoré dosiahnu minimálne 90% správnosť riešení/odpovedí/bodov za najkratší čas.